Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014



[ "Confessing the Blues Wood Drum", Jean-Michel Basquiat (1960-1988), Αμερικανός καλλιτέχνης]

"Κυρία, τι ωραία που είναι τα blues! Και χτες άκουγα και μου άρεσαν πολύ!..."
Είπε ο Νίκος εκείνη την ημέρα, μόλις ακούσαμε και μάθαμε να τραγουδάμε το τραγούδι του Bob Dylan "Blowin' in the wind". , ο οποίος συμμετείχε στην Ομάδα 3 Μουσικές της Βόρειας Αμερικής
"Εσύ λοιπόν θα μας μιλήσεις για αυτό το είδος", πρόσθεσα.
Ένα παιδί , μόλις είχε ανακαλύψει μόνο του ένα νέο είδος μουσικής, σκέφτηκα. Θαυμάσια ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τον Bob Dylan ως καλλιτέχνη, και να τον θαυμάσουμε για τους ανθρωπιστικούς αγώνες του, για τα τραγούδια διαμαρτυρίας και αμφισβήτησης απέναντι στην ανθρώπινη αναλγησία. Η ανθρωπότητα έχει να επιδείξει "μεγάλους ανδρες", αλλά σίγουρα πολύ λιγότερους "μεγάλους ανθρώπους". Ο Bob Dylan, ανήκει σίγουρα στους δεύτερους.


["Eyes and Eggs", Jean-Michel Basquiat(1960-1988), Αμερικανός καλλιτέχνης]

Επίσης μας άρεσε πολύ το τραγούδι Clandestino, του Ισπανού τραγουδοποιού Manu Chao. Αφού το ακούσαμε στα Ισπανικά, ανακαλύψαμε στο youtube μια ελληνική εκδοχή του, και αυτοί οι στίχοι μας ενδιέφεραν οπωσδήποτε. Μετά το διαδραστικο παιχνίδι που οι περισσότεροι είχαμε παίξει, το "Ταξίδι Φυγής" και τον πρόσφυγα-πρωταγωνιστή του, συναντήσαμε αυτή την φορά έναν.... μετανάστη (=clandestino, στα Ισπανικά)

Ακούστε τον Manu Chao πατώντας πάνω στην λέξη: "Clandestino"

Για την ελληνική εκδοχή, πατήστε εδώ:  Μετανάστης "Clandestino"  
( από τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου Ρεθύμνου, τι ωραία έκπληξη!)

Παραθέτουμε και τους στίχους όπως τους είχαμε κι εμείς μπροστά μας:


Με λένε μετανάστη δε με θέλουν πουθενά

και με θεωρούν λαθραίο γιατί δεν έχω χαρτιά.

Στον τόπο μου πεθαίνουν απ' την πείνα τα παιδιά

και στον τόπο που πηγαίνω λεν τους κλέβω τη δουλειά.



Για το νόμο είμαι βάρος και δε θα 'πρεπε να ζω

μα εγώ υπάρχω παραπλεύρως κι απ' το υπόγειο τραγουδώ.

Μετανάστης θα πει να 'σαι ξένος παντού

και στον τόπο που αφήνεις και στον τόπο προορισμού.



Προορισμός ο χάρτης και πυξίδα η καρδιά

πορεύομαι μονάχος με τη θλίψη συντροφιά.

Με χρειάζονται όταν κάνω σχεδόν τζάμπα τη δουλειά

μα όταν προσπαθώ να ζήσω τότε δε με θέλουν πια.



Κανένας δε με νιώθει στο Βορρά της σιγουριάς

είμαι ο ξένος που θυμίζει πως είμ' ένας από σας.

Μετανάστης θα πει να 'σαι ξένος παντού

και στον τόπο που αφήνεις και στον τόπο προορισμού.



Προορισμός ο χάρτης και πυξίδα η καρδιά

πορεύομαι μονάχος με τη θλίψη συντροφιά.

Μετανάστης θα πει να 'σαι ξένος παντού

και στον τόπο που αφήνεις και στον τόπο προορισμού.

Στην Αστόρια – μετανάστης, Αυστραλία – μετανάστης, Σουηδία – μετανάστης, κι όμως ήμουν άνθρωπος.



Με λένε μετανάστη δε με θέλουν πουθενά

και με θεωρούν λαθραίο γιατί δεν έχω χαρτιά.

Κι ας μην έχω χαρτιά, έχω όμως καρδιά

που αντέχει τον πόνο και βαστά την ανθρωπιά.

Στην Αθήνα – μετανάστης, στο Παρίσι – μετανάστης,  στο Δουβλίνο – μετανάστης,  κι όμως είμαι άνθρωπος.



Για το νόμο είμαι βάρος και δε θα 'πρεπε να ζω

μα εγώ υπάρχω παραπλεύρως κι απ' το υπόγειο τραγουδώ.

Μετανάστης θα πει να 'σαι ξένος παντού

και στον τόπο που αφήνεις και στον τόπο προορισμού.

Αλβανός – μετανάστης, Αφρικανός – μετανάστης, Αφγανός – μετανάστηςκι όμως είμαι άνθρωπος.




Το τραγουδήσαμε όλοι μαζί, και η ομάδα με την Ανακύκλωση και τα Ηχητικά αντικείμενα, μας συνόδευε ρυθμικά! Μα τι κρίμα να μην ηχογραφούμε τους εαυτούς μας εκείνη την ημέρα!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου